سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، پرده ای جلوگیر از آفتها است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

عصمت infallibility

ویژه‌نامه اینترنتی «ازدواج آسمانی» سایت صدا و سیما‌ منتشر شد 

ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(ع) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی، و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

 

به گزارش قرآن بلاگ  ویژه‌نامه اینترنتی «ازدواج آسمانی» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در سایت صدا و سیمای‌ جمهوری اسلامی منتشر شده‌است.

 

ویژه‌نامه اینترنتی «ازدواج آسمانی»

این بخش که به مناسبت‌های مختلف در این سایت به ‌روز می‌شود از زمانی که پیشنهاد این ازدواج به جضرت علی(ع) شد تا برپایی جشن عروسی این دو بزرگوار به طور کامل توضیح داده‌است.

 

ذخائر العقبی، بحار الانوار، مناقب ابن شهر آشوب و بانوی نمونه اسلام تألیف ابراهیم امینی از جمله منابع به کار گرفته شده در ویژه‌نامه «ازدواج آسمانی» در قسمت‌هایی چون افکار خفته‌ بیدار می‌شود، علی به خواستگاری می‌رود، توافق، خطبه عقد و مذاکره عروسی آمده‌است.

 

طبق مطالب ذکر شده در این سایت حضرت علی تقاضای خود برای خواستگاری را این‌گونه مطرح کرد: «یا رسول الله پدر و مادرم فدای تو باد، من در خانه شما بزرگ شدم و از الطاف شما برخوردار گشتم. یا رسول الله! به خدا سوگند اندوخته دنیا و آخرت من شما هستی. اکنون موقع آن شده که برای خود همسری انتخاب کنم و تشکیل خانواده دهم، اگر صلاح بدانی و دختر خود فاطمه علیها‌السلام را به عقد من در آوری سعادت بزرگی نصیب من شده‌است».

 

در بخش دیگری جواب رسو‌‌ل‌الله را به امیرا‌المؤمنین چنین نقل کرده‌است: «پیامبر فرمود: پیش از آنکه به نزد من بیایی جبرئیل نازل شد و گفت: یا محمد! خدا ترا از بین مخلوقاتش برگزیده و به رسالت انتخاب کرد. علی(ع) را برگزید و برادر و وزیر تو قرار داد. باید دخترت فاطمه را به ازدواج او درآوری. مجلس جشن ازدواج آنان در عالم بالا و در حضور فرشتگان برگزار شده است. خدا فرزندان پاک و نجیب و طیب و طاهر و نیکو به آنان عطا خواهد نمود یا علی هنوز جبرئیل بالا نرفته بود که تو در منزل را زدی». 

ویژه‌نامه اینترنتی «ازدواج آسمانی» سایت صدا و سیما را اینجا ببینید!

منبع: وبلاگ های قرآنی





  • کلمات کلیدی : مناسبتها

  • ::: پنج شنبه 86/9/22 ::: ساعت 12:10 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر